Weekendje weg - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu Weekendje weg - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu

Weekendje weg

Blijf op de hoogte en volg Jeanique

24 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Montagu

Lieve allemaal,

Eindelijk is er weer internet. Een donderdag heb ik voor het laatste iets geschreven. Vanochtend kwamen we op de school, iedereen wilden even zijn mail lezen of even op facebook maar dat viel tegen. Internet deed het namelijk niet. Na tig keer proberen heb ik nu internet. Hopelijk blijft het het doen, zodat ik mijn verhaal kan posten.

Donderdag was de laatste bouwdag voor die week, we hebben die dag hard gewerkt het dak zat erop en allen wanden waren helemaal dicht. Dus dat was wel mooi zo voor het weekend.
Afgelopen weekend zijn we een weekendje weg geweest met zijn allen we zijn naar de kust toegereden en hebben daar allerlei dingen gedaan.
Vrijdag gingen we optijd rijden naar Knysna het plaatsje waar wij die nacht zouden verblijven. We gingen vroeg weg zodat we de hele dag hadden. Ontbijt hebben we lekker onderweg gedaan. Toen weer door rijden en hebben we heerlijk in het zonnetje geluncht. Na de lunch gingen we opweg naar de BungyJump waar Harold de sprong in het diepen heeft gewaagd. Het was een super gaaf gezicht om al die mensen te zien gaan, ik kreeg zelf ook wel een beetje de kriebels om te gaan. Maar toch maar afgezien, achteraf gezien had ik het ook gewoon moeten doen, zo wijs. Na de BungyJump gingen we op naar ons hotel. Wat een luxe ding, helemaal top. Aangekomen in het mega huis eerste lekker in het bubbelbad geweest en even lekker bankgehangen. Daarna zijn we met zijn allen naar het plaatsje gereden waar we lekker hebben gegeten, ik heb springbok carpaccio op. haha. ik kreeg het voorgeschoteld en toen werd het me pas verteld, maar het smaakten opzich goed! ;) Na het eten zijn we gezellig een drankje wezen doen in een bar, super leuke afsluiting van een leuke dag.
Zaterdag:
Voor zaterdag hadden we een hele strakke planning. Eerst zijn we naar een grote shopwall gereden om hier te ontbijten en bijbels te kopen die wij uitdelen. Zelf heb ik ook een mooie bijbel gekocht. Daarna zijn we door gereden naar een soort dierentuin waar we een rondleiding kregen, hier kun je ook op de foto met een tijger of een ander dier. Die dieren zijn zo tam dat je bij ze in het hok kan.
Na de dierentuin zijn we naar een struisvogelboerderij gereden, we wilden heel graag struisvogel rijden, maar helaas de baan was te nat. We kregen een rondleiding over de farm, ik mocht een struisvogel knuffelen en heb op een gezeten voor de foto. Dus wel leuk.
Daarna zijn we door gereden naar onze laatste activiteit voor die dag, de caves. Met zijn allen hebben we een tour gedaan door de bergen. Ik heb met een groepje de adventure tour gedaan. Hierin zaten wel wat obstakels waar je omhoog moest klimmen of juist ergens tussendoor moest kruipen. Heel erg leuk. Daarna moesten we weer 4 uurtjes terug rijden naar Ashton toe. We hebben een tussenstop gedaan om te dineren.
Zondag:
Met zijn allen zijn we naar een evangelische kerk geweest, hier hebben we mooie liederen gezongen en geluisterd naar een preek. Het was een Afrikaanse dienst dus als je goed je best deed kon je het wel volgen. Na de diens was er Kids Church. Kinderen van de boerderij worden opgehaald en naar de kerk gebracht. Op een speelse manier leren de kinderen het geloof kinderen. Het was erg leuk om een stukje te mogen meemaken. Er waren zoveel kinderen en iedereen deed zo goed mee, echt super mooi. Na een stukje Kids Church hebben we lekker geluncht met zijn allen en daarna hadden we even wat tijd voor ons zelf. Dus even lekker gehangen en mijn dagboek bijgewerkt. Om 15.00 uur zijn we naar de Hospice vertrokken om daar de mensen te bezoeken voor ze te zingen en te bidden. Na de hospice zijn we ook naar een bejaardenhuis geweest. Het is heel mooi dat wij als jonge mensen bij deze mensen op bezoek kunnen gaan en gods woord nog door kunnen geven. Na de bezoeken hebben we lekker gegeten met zijn allen en hebben we nog wat spelletjes gedaan. Het was een prima zondag.
Vandaag zijn we eerst naar de wakkerstroom school geweest om hier de weekopening te verzorgen en ons toneelstuk te spelen. Hierna zijn we met 8 mensen naar de Rietvlei school gegaan om hier verder te bouwen. Het bouwen gaat allemaal lekker, iedereen probeert werk te zoeken en te helpen. Zelfs de kinderen helpen af en toe een handje. Het gaat dus allemaal goed met de bouw. Ik moet ook maar weer eens snel aan de slag gaan. Alles gaat toppie dus tot schrijfse. Hopelijk komt het verslag online als ik zo op toevoegen klik. Het posten is gister helaas niet gelukt, vandaag even naar een internetcafe om het verslag erop te zetten. Hier is het dan! :)

Tot snel!

Veel liefs!
x

• 24 Juli 2012 - 13:27

Wijnanda:

Hallo meisje,
    Wat een belevenissen. We lezen dat je het goed naar je zin hebt. Hier gaat alles goed, de zon schijnt. Céline en ik hebben net een cadeau voor je gekocht voor je verjaardag. Bedankt voor je mooie kaart we hebben hem vandaag ontvangen. Bouw ze nog en geniet van alle mooie en goede dingen daar. Maandag bellen we je ivm met je verjaardag.

Veel liefs en dikke kus van papa, mama en Céline

• 24 Juli 2012 - 13:32

Gina :

Hoi Jeanique,

leuk om weer van je te horen. Jullie doen leuke activiteiten. Ondertussen is het in NL heerlijk weer (28 graden) en genieten we van de zon. Hopelijk hebben jullie ook een zonnetje (wel gunstig voor de bouw). Veel plezier nog!

Lfs X Remco & Gina

• 24 Juli 2012 - 14:41

Jolanda Gerritsen:

Zit even binnen( vanwege de warmte buiten, hoe gek het ook klinkt) en zag dat de post een kaart had gebracht! Onze dank hiervoor. Ik dacht laat ik ook eends even kijken of er weer wat op de ipad staat en ja hoor, weer zo'n leuk verslag. Het doet ons goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat jullie volop genieten. Vanaf deze plaats alvast een leuke en vooral bijzondere dag a.s. Maandag toegewenst. Kus en knuffel Daisy, Andre en Jolanda.

• 24 Juli 2012 - 22:04

Arend:

Leuk dat het zo goed gaat met. Ons ook ben in de vacantie begonnen met lopen
    Ben maandag al met je vader meegeweeest ging perfect
    Groet,
    Ome arend

• 25 Juli 2012 - 09:46

Hoi Jeanique,:

Wat fijn dat jullie het leuk hebben met elkaar.
    Zo telezen moeten jullie ook aan de bak, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling.
    Mooi dat jullie iets kunnen doen voor een ander en het nog leuk vinden ook.
    Nog een hele fijne tijd gewenst.

Groetjes Peter en Alie van de Westerzate

• 27 Juli 2012 - 14:45

Tante. Corrie.:

Fijn dat jullie zo genieten.ook nog werken bovendien.ik vind het een heel mooi verslag.nog de groeten van oma ze vond de kaart heel mooi.groeten van oome Paulus en tante corrie.

• 28 Juli 2012 - 09:19

Tanta Sophia:

lieve jeanique
    ik was nieuwsgierig hoe het met je was.
    net terug van vakantie snel even kijken op waarbenjenu.
    gelukkig lees ik alleen maar positieve berichten,en dat doe mij goed.
    aan je schrijven merk ik dat er een goede sfeer heerst in de groep,
    dat is ook heel belangrijk om deze topprestatie te bereiken.
    namens de 4 dikkenbergen wensen we jullie nog een gezegende tijd toe in zuid-africa.
    heel veel liefs en een dikke knuffel .

• 30 Juli 2012 - 08:39

Andre, Jolanda, Daisy :

Hartelijk gefeliciteer met je verjaardag. Beleef deze dag op een bijzondere manier want hij zal nog lang in je geheugen blijven. Kus van ons.

• 30 Juli 2012 - 11:42

Tantecorr:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.en een dikke kus van ons beide.geniet nog even met jullie alle en een goede thuisreis.groeten oom paulus en tante. Corrie.

• 30 Juli 2012 - 13:40

Lisa:

Wat tof om zo jou verhalen te lezen, je bent zeker aan het genieten daar! Hele fijne verjaardag vandaag meid, en genietse nog van alle mooie dingen die je tegenkomt! Dikke kus van je pabo-vriendinnetje :)

• 30 Juli 2012 - 21:40

Henneke De Graaf:

he Jeanique van harte gefeliciteerd met je verjaardag!heb je verhalen gelezen echt leuk
    geniet nog van de laatste dagen gr Henneke marga en aart