De laatste week - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu

De laatste week

Blijf op de hoogte en volg Jeanique

06 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Montagu

Hoi Allemaal.

Dit zal mijn laatste verslag zijn om het plaatje compleet te maken van mijn reis. Dinsdag 31 juli heb ik mijn laatste verslag geschreven en had toen niet genoeg tijd om allen dagen af te maken. Dus vanuit Nederland schrijf zet ik de laatste dagen nog even online.

We waren gebleven bij zondag 29 juli:
De dag zijn we begonnen met een bezoek aan de kerk. Dit keer gingen we naar een Hillsong Church. Dit vond ik heel apart. Hillsong heeft hele mooie nummers, maar helaas hebben we daar maar 3 van gehoord. We waren stipt optijd en toen begon gelijk de dienst. De overdenking werd gedaan door een Amerikaan en hij gebruikte hierbij veel humor, wat ik niet echt volgden. Het was dus een hele aparte ervaring om daar te zitten. Met zijn allen hebben we halve weg de tafelberg geluncht tot hier kon je komen met de auto. Na de lunch zijn we met zijn allen via het aangelegde wandelpad omhoog gegaan. Het was voor mij een klim van een goed uur, met de zon erbij was dit heerlijk. Toen bovenaangekomen, wauwww wat een uitzicht heb je daar! Super gaaf! Bovenaan de berg hebben we 2 uur zitten genieten van het uitzicht en het heerlijke zonnetje! Een topactiviteit voor de zondagmiddag. 's Avonds waren we uitgenodigd door Dave en Joylin een Amerikaans stel dat in de sloppenwijk werkt waar wij zijn geweest met hen. Hier hadden we lekkere broodjes hamburger en fruitsalade. Dus een heerlijke zondag!
Maandag 'happy birthday':
Vandaag ben ik 19 jaar geworden! :) Met zijn allen hebben we dit even goed gevierd. 's Ochtends heeft de groep aan mijn bed staan zingen en heb ik super leuke cadeautjes (zilver armbandje, hartje en kaart) gehad. Met zijn allen zijn we naar de sloppenwijk geweest tot 12.00 uur. We hebben in 2 sjeks een vloer gelegd en nieuwe wandjes gezet. Met Alinda samen heb ik een rondleiding gekregen van Sbo door de wijk. Hoe mensen daar leven is voor ons echt onvoorstelbaar! Bij een vrouw zijn we naar binnengeweest en zij heeft ons een Kossa (de taal die zij spreken) naam gegeven. Die van mij was Montsikelelo en dat betekend blessings and compassion. Toen iedereen klaar was zijn we eerst even wezen lunchen bij de Mac, ja die hebben ze daar ook. Tijdens het eten ben ik mijn verjaardagstaart even wezen kopen en die hebben we heerlijk in het zonnetje opgesnoept. 's Middags zijn we naar een plaatsje gereden waar we heerlijk bij een lounge hebben gezeten in het zonnetje. 's Avonds hebben we gegeten in een restaurant bovenop een hotel die ronddraait. Dus super mooi uitzicht over Kaapstad by night! Hier ben ik ook nog extra verwend er was live pianomuziek, er werd happy birthday gespeeld en ik kreeg een lekker toetje~! Al met al een verjaardag om nooit te vergeten!
Dinsdag:
Vandaag hadden we een lekker meidendagje. De mannen gingen namelijk met de haaien duiken, wat uiteindelijk voor hen niet is doorgegaan omdat het weer wat minder was. Maar wij vrouwen hebben heerlijk genoten vandaag. Eerst zijn we naar de thaise massage geweest, zijn we 2 uur verwend. Daarna zijn we lekker wezen lunchen en als toetje zijn we naar een grote shopmall gereden om daar lekker te shoppen! De mannen zijn later ook naar de mall gereden, toen hebben we lekker met elkaar gegeten. En zijn we naar de bioscoop geweest.
Woensdag:
Het einde van de vakantie komt aardig in het zicht! Dat betekend dus nog extra genieten deze komende dagen. Vandaag zijn we begonnen met een fietstocht door Kaapstad heen. Jawel, met de Nederlandse OV-fiets hebben we Kaapstad doorkruist en is ons veel geschiedenis vertelt. Het was die dag heerlijk weer, dus na de fietstocht zijn we wezen zeilen op een catamaran. Wat was dit genieten zo op het water met een zonnetje. Heerlijk! Terug op de wal een lekker ijsje gekocht en nog even op het terras gezeten. Thuis hebben we lekker pannenkoeken gegeten en gezellig zitten kletsen.
Donderdag:
Vandaag was het zover voor de mannen en Gerleen, opnieuw een poging om met de haaien te gaan duiken! En hij is geslaagd! :) De overige vrouwen hebben het vandaag rustig aan gedaan. Rustig ontbeten, vast de koffer ingepakt en daarna naar de shoppingmal gereden. Om nog even te winkelen en lekker te lunchen. Daarna zijn we naar Kaapstad gereden om de souveniermarkt te bezoeken. Hier was van alles te koop wat de mensen allemaal maken van kosteloos materiaal. Om nog een keer van de zonsondergang te genieten zijn we de berg opgescheurd en hebben nog een keer gekeken naar de prachtige ondergang. Toen weer terug naar het hotel, waar de rest van de groep ook heen kwam. Met zijn allen zijn we lekker wezen dineren en hebben we de laatste avond leuk afgesloten.
Vrijdag:
De dag van vertrek. Maar eest nog wat leuke dingen doen. Met de groep zijn we naar Robben Islands geweest om te zien hoe de gevangen daar vroeger zaten en ook een stukje geschiedenis mee krijgen. Het was heel apart om daar zo rondgereden te worden en te zien hoe men daar leefden. Eenmaal terug op het vaste land zijn we terug gereden naar ons hotel, om ons nog even op te frissen en de laatste dingen in te pakken. Om 18.00uur zijn we nog lekker wezen eten met zijn allen en om 20.00uur hadden we afgesproken met de autoverhuurder dus toen zijn we naar Cape Town Airport vertrokken. Na het droppen van de bagage nog even een bakkie gedaan en het laatste geld gespendeerd en hup het vliegtuig in. We hadden een nachtvlucht dus een beetje liggen dommelen, want slapen lukt niet echt in een vliegtuig. We hadden erg veel turbelentie, maar zijn gelukkig heel aangekomen in Nederland!
Zaterdag:
We worden 'wakker' krijgen een ontbijtje uitgeserveerd en hebben nog 2 uur te gaan. Even lekker puzzelen, boekje lezen, muziek luisteren etc. Eenmaal geland gelijk door naar de bagageruimte en de aankomsthal. Waar papa, mama, Celine, opa en Bart stonden te wachten met een super leuke poster! Helemaal gaaf en leuk om ze weer te zien! Mijn zaterdag heb ik verder gevuld met het uitpakken van mijn spullen en even een rondje over de markt, want ja nu had ik weer de kans om even de markt te zien.

Dit was mijn laatste verslag over mijn geweldige reis met bijzondere mensen! Met zijn 10en hebben we laten zien wat we konden en waren we een hele hechte groep! Zij zijn speciaal, net zoals het land en de kinderen! Het was echt te gaaf!

Lieve groet en bedankt voor het volgen en alle reacties!!

Jeanique

  • 06 Augustus 2012 - 19:45

    Wijnanda:

    Lieve Jeanique,
    Het was voor ons ook heel bijzonder om zo mee te kunnen genieten van je reis.
    We zijn blij dat jij (jullie) weer in goede gezondheid thuis zijn gekomen.
    Geniet nog lekker na van deze speciale reis. Waarin je wat voor andere hebt kunnen betekenen.

    Het thuisfront.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanique

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 1756
Totaal aantal bezoekers 8724

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Werkvakantie Zuid-Afrika

Landen bezocht: