The sun is shining - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu The sun is shining - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu

The sun is shining

Door: jeaniquedegraaf

Blijf op de hoogte en volg Jeanique

18 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Montagu

Eindelijk hebben wij hier in Zuid-Afrika kennis gemaakt met de zon! =) Echt heerlijk!! Dit weer hadden we op gehoopt en hebben we gelukkig ook gekregen. :) De nachten zijn nog steeds rond de 5 graden, maar nu ik aan het typen ben schijnt de zon buiten en zit ik hier in mijn korte broek en hempje! Dus dat is toppie.
Maandag heb ik mijn laatste blog geschreven. Maandag hebben we vooral veel voor de kinderen kunnen betekenen, we mochten voor de klas bij Grad 1-3 hier hebben we envelopjes uitgedeeld die gemaakt en gevuld zijn door kinderen van de P. Jongelingschool de kinderen van de Rietvlei school hebben een kaartje terug geschreven met de pennen en potloden die ze hadden gehad in hun nieuwe etui. Verder is er ook een groepje bezig geweest met bouwen. Maandag verliep dus erg lekker en was leuk. Eenmaal weer op de camping aangekomen zijn we lekker wezen zwemmen om even tot rust te komen! ;)
Dinsdag:
Opnieuw een bouwdag en schooldag. Vandaag heb ik samen met Douwe rekenen gegeven aan de kinderen van Grad 4-6, we hebben deel en keersommen gemaakt. Daarna nog even wat spelletjes gespeeld. Om 10.00 uur was het pauze voor de kinderen. Met de kinderen heb ik leuk buiten gespeeld op het rugbyveld. Daarna hebben Nadine en ik klas voor klas de kinderen meegenomen naar het rugbyveld en hebben we daar een spel gedaan met ballonen. Ik heb ook nog een beetje geholpen bij het bouwen, maar helaas werd het materiaal pas rond 17.00 uur geleverd in plaats van 's ochtends dus konden we niet veel meer doen. Het hout was namelijk op. Het was mooi weer dus zijn we naar het dorpje gereden om even van de zon te genieten, we zijn even naar het zwembad geweest en hebben monopoly gespeeld dus in het zonnetje hebben we onszelf vermaakt.
Woensdag:
Vandaag zijn we volop aan het bouwen. Er is weer hout genoeg dus iedereen is hard aan de slag. Het gaat allemaal goed, dus super.
Vanavond zijn wer uitgenodigd door Rachel voor een Braaie. Dus met dit weer zal dat vast super leuk worden.

Ik ga weer snel verder bouwen, want we lopen nog wel wat achter door de laten leveringen.

Veel liefs,

Jeanqiue

  • 18 Juli 2012 - 12:50

    Gina :

    Hey wendy, (van Bob de Bouwer)

    Leuk om weer te lezen hoe goed jullie bezig zijn. Vandaag is het bij ons droog maar de zon laat het weer afweten:-( vanaf komend weekend moet het beter worden. Wel fijn bij jullie de zon schijnt, werkt wel zo prettig. Groetjes aan iedereen en succes weer!

    Lfs Remco & Gina

  • 18 Juli 2012 - 12:56

    Wijnanda:

    Hai meisje,

    Wat maak je toch veel leuke dingen mee. Voor de klas staan is natuurlijk helemaal je ding, maar je moet ook helpen met bouwen hoor. Kun je, je vader misschien een keer helpen (grapje). Hier is alles goed, vandaag is mijn werk week begonnen, maar ik kan toch niet in de zon misschien vanaf zondag.

    Knuffel en kus van je pa, zus, en ma.

  • 18 Juli 2012 - 13:27

    Jolanda Gerritsen:

    Je moeder kwam net langs en vertelde dat je weer een verslag had gestuurd. Wat leuke om zo op de hoogte te blijven van wat jij/jullie daar allemaal doen. Fijn om te lezen dat de zon zich bij jullie wel laat zien, stuur hem ook even naar Nederland ! Suc-6 verder met de bouw en geniet , maar dat doe je wel, lezen wij,
    Groetejes de buurtjes.

  • 18 Juli 2012 - 14:40

    Hans:

    Hallo meisje. Ik ben blij dat alles goed gaat. Jullie moeten wel die lokalen afmaken,anders moet ik er zelf nog heen! Maar ik ben zelf toe aan vakantie. Veel succes nog en zet hem op. Kusjes en kopstootjes van je pa.

  • 19 Juli 2012 - 22:28

    Dana:

    Leuk mama heeft het voor gelezen om 0.30 uur ik lig op mama buiten .zelf getikt.dana dikke zoen

  • 19 Juli 2012 - 22:29

    Dana:

    Leuk mama heeft het voor gelezen om 0.30 uur ik lig op mama buiten .zelf getikt.dana dikke zoen

  • 21 Juli 2012 - 09:14

    Corrie:

    Hallo leuk dat je ons dit laat weten.groetjes van oma ,oom paulus en tante corrie.

  • 21 Juli 2012 - 18:19

    Deli Beekhuis:

    HE Jeanique

    Zit net je reisverslag te lezen
    super hoor wat jullie allemaal al gedaan
    hebben voor al die kindertjes,en de rest
    fijn dat het goed gaat!
    nog een fijne tijd ,en werkse nog,en de groeten aan de rest!
    Evert en Deli
    Esmee en Mitchel

  • 22 Juli 2012 - 15:49

    Lub Hop:

    Jeaniqiue , fijn dat je het zo super naar je zin heb,met dat mooie dankbare vrijwilligers werk ,ik wens je nog een fijne tijd , en een behouden reis naar huis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeanique

Actief sinds 08 Juli 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 8723

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Werkvakantie Zuid-Afrika

Landen bezocht: