De afgelopen week - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu De afgelopen week - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu

De afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Jeanique

31 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Montagu

Hoi allemaal,

Het is alweer een week geleden dat ik iets van me heb laten horen! Het gaat hier nog steeds super goed! Ik heb het nog steeds super naar mijn zin en helaas is het eind al aardig inzicht! Maar daar denken we nog niet aan we gaan eerst nog volop genieten deze laatste dagen dat we echt vakantie hebben.
Vorige week dinsdag zijn we 's ochtends met zijn allen gaan bouwen aan de Rietvlei school, na een gezamenlijke lunch zijn Linda, Nadine, Alinda, Wesley en ik naar de Wakkerstroom school gereden. Er stond namelijk een uitje gepland met de gesponsorde schoolbus. Met 23 kinderen zijn we naar Birds Paradise geweest, we hebben de vogels en aapjes bekeken. Daarna zijn we de speeltuin ingegaan om samen te genieten. We kregen lekkere patatjes dus de dag van de kinderen was helemaal gemaakt. 's Avonds zijn we met zijn allen weer naar de Rietvlei school gereden, er was ouderavond. Op deze avond hebben wij ons toneelstukje gespeeld en bijbels uitgedeeld. Zodat deze mensen die normaal gesproken geen geld hebben voor een bijbel ook kunnen groeien in het geloof.
Woensdag:
Dit was onze afscheidsdag op de Rietvlei school. Na er een goede week te hebben gelopen, zijn we met zijn allen trots op het uiteindelijke resultaat. Een mooi gebouw waarin 2 lokalen zitten die heel goed gebruikt gaan worden. De afwerking binnen is nog niet helemaal klaar maar dat wordt uitbesteed. De dames hebben een spelcircuit uitgezet, zodat we op een leuke manier afscheid konden nemen van de kinderen. Verder hebben we de kinderen een goede luncht, appel en snoepjes gegeven. Hun dag kon niet meer stuk en die van ons ook niet. In de klas hebben wij allemaal een armbandje gekregen met onze naam als aandenken aan hun. En vergeten zal ik ze zeker niet. Na tig knuffels was het afscheid dus echt daar. Bij de Abrahams aangekomen was het koffer inpakken, laatste diner. En door naar de wakkerstroom school, om hier een soort kerkdienst te houden voor de wijnwerkers. De opkomst was helaas niet zo groot omdat het winter is, maar het was wel mooi om eens mee te maken.
Donderdag:
We zijn de auto ingestapt om naar Noordhoek te vertrekken. Met tussenstops zijn we daar om 18.00 uur aangekomen. Eerste stop was een safari, was heel erg mooi om die dieren zo te zien. Tweede stop was een wijnproeverij. We zijn door hele mooi bergpassen gereden, dus de tocht was super! Het weer sloeg alleen wel een beetje om. Maar gelukkig was dat alleen die dag.
Vrijdag:
De eerste dag dat we naar de sloppenwijk gingen. We zijn daar naar 2 cheks (huisjes van 2x3) geweest hier hebben we een stenen vloer gelegd, de muren verstevigd en een verfje gegeven. Ook ben ik bij de Justice Dolls geweest, Joylin een Amerikaanse vrouw heeft dit opgezet. Afrikaanse vrouwen maken hier poppetjes die worden verkocht. 's Avonds hebben we gezellig met zijn allen naar de opening van de Olympische Spelen gekeken.
Zaterdag:
Vandaag hadden we weer heerlijk een vrije dag. Op naar Kaap de Goede Hoop. Het was daar echt super mooi, groen, strand, water! Wooow. De natuur is hier echt fantastisch. Na Kaap de Goede Hoop doorgereden naar Camps Bay, het Saint Tropez van Zuid-Afrika. Hier gekeken naar een mooie zonsondergang. 's Avonds met zijn allen naar een bar geweest dus een leuke zaterdag.

Ik ben nu bij zondag aangekomen, maar moet echt stoppen! Over een kwartiertje vertrekken we weer voor een nieuwe dag. Vanaf nu vakantie dus lekker zelf genieten. Ik ga het nog afmaken!
Dus tot spreekse/leese.

xx

• 31 Juli 2012 - 09:52

Wijnanda:

Wat een belevenissen. Geniet ze van deze laatste week. Jullie hebben goed je best gedaan. Neem nu maar lekker wat tijd voor jullie zelf. Groeten en xxx van het thuisfront.

• 31 Juli 2012 - 23:10

Arend:

Leuk de klanten vragen al naar je belevenissen . Heb veel spierpijn van het lopen maar het komt goed groeten oom arend