Mijn eerste dagen Zuid-Afrika - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen Zuid-Afrika - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen Zuid-Afrika

Door: jeaniquedegraaf

Blijf op de hoogte en volg Jeanique

13 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Montagu

Hoi Allemaal.

Mijn eerste berichtje uit Zuid-Afrika. We zijn hier nu 4 dagen echt bezig en wat waren dat leuke dagen.
Maandag: was een verloren dag, die dag zaten we in het vliegtuig. De vlucht was goed, wel wat turbelentie. Verder was er een goede verzorging en had je genoeg vermaak. Dus de 11 uur vliegen viel reuze mee. Na de landing waren de koffers in no-time, opzoek naar onze auto's en op naar Muizenberg waar we de eerste nacht sliepen.
Dinsdag:We hebben met zijn allen ontbeten, soort van english breakfast. Tijdens het ontbijt gelijk wat mensen ontmoet en een iemand heeft ons een rondleiding gegeven door het plaatsje heen. Het is een plaatsje waar veel wordt gesurfd. Helaas hadden we die ochtend al gelijk regen, maar na een wandeling zijn we in de auto gestapt op naar Montagu. Onderweg zijn we bij een aantal families aangereden, die Henk & Linda kennen. We wordt er echt super gastvrij ontvangen en de 'rijke' families geven je dan ook wel koffie. We slapen vanaf deze dag in een Bushlapa, het valt me echt reuze mee hoe die tent in elkaar zit. Het is vrij luxe ;). Het is alleen wel koud 's nachts. Brrr.
Woensdag: Met een aantal vrouwen en Douwe ben ik op pad geweest om kinderen te bezoeken, waarvan de ouders in de wijngaarden werken. De kinderen zijn de hele dag alleen of met andere kinderen van de boerderijen aan het spelen. Eten is niet aanwezig, dus wij hadden allemaal appels gekocht om uit te delen. Later zijn we boodschappen gaan doen voor 11 mensen, omdat Rachel de juf van de Rietvlei school waar we nu aan het bouwen zijn ook kwam eten. De inschatting van de hoeveelheid was niet echt goed (teveel) en het koken op 2 pitjes totaal is ook niks. Dus dat wordt gewoon uiteten! :) (wat hier helemaal niet duur is)
Donderdag: we hadden kinderen (die nu vakantie hebben) van de Rietvlei school uitgenodigd op onze camping en met deze kinderen hebben we een super leuke dag gehad. Ze mochten paardrijden, dieren voeren, in de speeltuin, we hadden een trekkertocht. De aandacht/knuffel/handje die je de kinderen geeft doet hen echt super veel. Ze zoeken je telkens op echt super leuk!
Vrijdag: Vandaag zijn we eerst warme kleding wezen kopen, een lekkere fleece trui, het is hier namelijk erg koud en warm. Dus mijn driekwarts broeken liggen onderin de koffer. Hopelijk dat ik die volgende week aan kan want het weer wordt iets beter zeggen ze. Nu is het nogal koud en nat.

De mannen zijn deze dagen aan het bouwen geweest! :) Jammer genoeg wel vertraging van 1,5 dag opgelopen, omdat het hout er niet was. Dus daar moesten we eerst achteraan.

We hebben het echt super gezellig met zijn allen! Het landschap is ook echt wauw! Mooie bergen en plantjes. En de taal is ook super leuk, je volgt de mensen wel als ze rustig praten.

Tot de volgende keer!

xx

• 13 Juli 2012 - 10:52

Hilbertine:

Leuk om te lezen!! Ik herken inderdaad die kou uit Zuid-Afrika. Hadden wij toen ook, en dat alles te laat komt is ook heel gewoon daar. Haha! Veel plezier&succes daarzo!

• 13 Juli 2012 - 11:12

Klaas:

Leuk om wat van je te lezen! succes nog!

• 13 Juli 2012 - 11:36

Jolanda Gerritsen:

Hallo lieverd, wat leuk om iets van je belevenissen te lezen.Je maakt al een hoop mee!Het weer is hier ook "shit" regen, regen en nog eens regen en de temp.is ook maar 17graden. Wij hopen dat het volgende week bij jullie wat beter wordt, ondanks dat blijven genieten want voor dat je het weet gaan jullie weer terug.Groetjes en een knuffel van mij, de buurman en Daisy.(die zit nu op school)

• 13 Juli 2012 - 12:27

Céline:

Heey zus,

Gelukkig heb je het naar je zin. Hier regent het ook en Is het klote weer. Nog heel veel plezier. En geniet van Afrika en van die lieve Afrikaanse kindjes

Hele dikke kus je zusje

• 13 Juli 2012 - 12:55

Wijnanda:

Hallo meisje,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Hier gaat alles goed. Het regent en hier is het ook niet warm, maar niet zo koud als bij jullie. Geef de kinderen van ons ook maar een knuffel.
    Een dikke kus van pap en mam

• 13 Juli 2012 - 14:20

Gina:

Hoi Meis,

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Erg leuk om je verhalen te lezen. Hopelijk wordt het weer wat beter en anders maar wat harder doorwerken (zelf hout kappen ofzo) ;-)Je moet nog wel ff je bestemming aanpassen in Zuid-Afrika anders is het net of je met de tent op vakantie bent geweest in Drenthe...hahahaha
    Nu ff zonder gekheid, ga zo door en geniet van deze bijzondere reis.

Lfs X Gina en Remco

• 13 Juli 2012 - 15:45

Ilona De Graaf :

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en wat je al gedaan hebt tot nu toe. :) Veel succes!

Liefs, Iloon

• 13 Juli 2012 - 21:57

Cynthia:

Hey piek,
    Leuk om te lezen dat het goed gaat en erg leuk daar is.
    Heel veel plezieren daar.
    Liefs