Juffrouw Jeanique - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu Juffrouw Jeanique - Reisverslag uit Montagu, Zuid-Afrika van Jeanique Graaf - WaarBenJij.nu

Juffrouw Jeanique

Door: jeaniquedegraaf

Blijf op de hoogte en volg Jeanique

16 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Montagu

Lieve allemaal,

Mijn tweede berichtje uit Zuid-Afrika. Vanaf de Rietvlei school in Montagu. We zitten hier midden in de bergen, het landschap is namelijk erg bergachtig. Met de auto moet je een onverhard pad op om naar boven te klimmen. De kinderen lopen dit stuk als ze dichterbij de school wonen en anders worden ze opgehaald door de juf en gaan ze met zijn allen in het bakkie. De kinderen van deze school zijn allemaal boerderijkinderen. Er hoeft geen schoolgeld te worden betaald op deze school. De kinderen uit een (rijker) gezin dragen een uniform, andere lopen in de normale kleding. Vanmiddag gaan wij voor de kinderen die geen uniform hebben een uniform kopen.
Mijn vorige verslag eindigde vrijdagochtend. De rest van de vrijdag zijn we bezig geweest met het vullen van etuis voor de kinderen, zodat ze allemaal hun eigen schrijfmateriaal hebben. We hebben daar ook een sleutelhanger die we voor ze hebben gemaakt aangehangen. Verder zijn we bezig geweest hier op de school met andere dingetjes.
Zaterdag:
Wat een weer hebben we afgelopen nacht gehad. Er is ontzettend veel regen gevallen, achter de bushlapa zat een droogliggende rivier, nou die stroomt nu krachtig. Het is niet normaal. Het heeft echt heel wat uren achter elkaar geplenst. Met de mannen hebben we toch de gok gewaagd om naar de school te rijden, soms moesten we door wat water heen maar voor de rest ging het gelukkig goed. We hebben even een paar uurtjes gezaagd en gespijkerd en zijn toen naar de stad gegaan om even wat te gaan eten. De andere meiden zijn 's ochtends naar de Wakkerstroom school gegaan om daar een spelletjesdag te houden met de kinderen. We hadden groep dus gesplitst. Om 15.30 uur hadden we met elkaar afgesproken bij van Loveren om een wijnproeverij te doen, maar helaas die was om 15.00 uur gesloten. Dus toen zelf wat flessen uitgezocht, om toch even te proeven. Met zijn allen zijn we naar de grotere stad Robertson gegaan, zodat een groep de weekend boodschappen kon doen en de andere groep is een dvd gaan huren, zodat we een filmpje konden kijken. Met zijn alleen hebben we daarna lekker gegeten bij de Spurs. Ik ben er al achter dat ik hier niet gaat afvallen, het eten is echt te goed en te lekker! haha.
Zondag:
Met zijn allen zijn we naar de Nederlands Gereformeerde Kerk geweest, het was een mooie dienst. De mensen hebben speciaal voor ons gezongen en wij hebben voor hen gezongen. Net als de meeste van ons waarschijnlijk hebben gedaan hebben we na de kerk een bakkie gedronken met een gebakkie bij onze Bushlapa's. Eindelijk kwam de zon door, dus hebben we 2 uurtjes van de zon mogen genieten. Even een boekje lezen/spelletje spelen/zwemmen/kaarten schrijven. Even wat tijd voor jezelf. Hierna zijn we gaan wandelen met zijn allen door de kale wijngaarden. Het avondeten was makkelijk, broodje hamburger en broodje worst. 's Avonds met zijn allen een filmpje gekeken en vroeg naar bed want de wekker ging optijd vanochtend.
Nu is het maandag, gelukkig is het tot nu toe nog droog. Want regen hebben we genoeg gehad. Hopelijk is het bij jullie ook al wat beter weer! :)
Ik ga nu weer stoppen, want de kids gaan weer de klassen in. Dus we mogen weer Juf zijn.

Lieve groet en tot snel!

xx

• 16 Juli 2012 - 10:07

Jolanda Gerritsen:

Bedankt weer voor het lezen van zulke belevenissen die jij meemaakt. Je hebt het er echt naar je zin maak ik uit het verslag op. Het weer is hier niet echt veel beter, ze zeggen na volgend weekend dat de zomer dan komt. Afwachten kunnen er niets aan veranderen alleen dat we vrolijk moeten blijven. Nu Jeanique lekker zo doorgaan want de tijd vliegt voorbij blijf GENIETEN. Knuffel.

• 16 Juli 2012 - 10:53

Liesbeth:

Zo te lezen heb je het super naar je zin!
    Leuk om elke keer effe te kijken of je al een blog geplaatst hebt!!
    Liefs,
    Liesbeth

• 16 Juli 2012 - 12:04

Tante Sofietje:

Lieve Jeanique
    Als ik de verslagen leesd,is het een voorrecht om daar te zijn.Fijn dat jullie veel kunnen betekenen voor de mensen daar.Dat het weer niet zo mee zit is jammer,maar gelukkig kunnen jullie toch de dingen doen die moeten gebeuren.Vanuit het natte Spakenburg willen wij jullie nog een gezegende tijd toewensen en blijf ons op de hoogte houden.
    Heel veel liefs tante sofietje en de mannen

• 16 Juli 2012 - 14:12

Wijnanda:

Hallo juffrouw Jeanique,

Wat een leuk verhaal. Je hebt geen tijd om aan huis te denken. Hier gaat alles goed, ik hoorde van papa en céline dat je zaterdag had geskypd. Ze dachten zaterdag dat je, je haar had geknipt (lijk je toch op je moeder). Het weer hier is ook nog niet goed. Veel plezier nog de laatste dagen op de Rietvlei school en succes met jullie volgende project.

Dikke kus en knuffel van pap, Céline en mam

• 16 Juli 2012 - 16:20

Gina:

Hoi Meis,

Wat leuk om je verhalen te lezen. Zo kunnen we ook een stukje van jouw reis meebeleven. Vandaag is het herfst bij ons, vanochtend begon zo goed maar sinds vanmiddag is het helemaal pet, een terrasje zit er niet in.
    Veel succes en groetjes aan de rest.

Dikke kus Gina & Remco

• 16 Juli 2012 - 16:56

Opa:

Hoy Jeanique ik heb net je verslag gelezen. Wat fijn dat het goed gaat en dat je het naar je zin hebt.ik wens je nog veel plezier en behouden thuiskomst en godszegen toegewenst je lieve opa.

• 16 Juli 2012 - 23:47

Ome Arend:

Hier is het heerlijk fijn dat het zo goed gaat
    Groet Fam. Hartog en de graaf

• 16 Juli 2012 - 23:51

Danielle:

Leuk om je verslag te lezen, het ga je goed wij hebben zon. Dikke kus

• 17 Juli 2012 - 10:31

Tante Jis:

Hai jeanique, zo te lezen is het super leuk daar en vooral de dingen die je daar voor andere kan betekenen! Maare filmpie kijken? Bushlapa met tv? En jij zegge dat het niet veel voorstelde! Haha! Hebben de kinderen je haar al gevlecht of komt dat nog? Nou heel veel plz nog voor de komende tijd en we denken aan je! Dikke kus Ome Klaas en Tante Jis
    Tot blogs

• 17 Juli 2012 - 15:26

Bert Schaap:

Doe mijn neef de groeten. Jullie zijn goed bezig.

• 18 Juli 2012 - 09:56

Henneke:

Ha meid,
    Je hebt het goed naar je zin als ik het zo lees. Leuk hoor. Een echte mooie ervaring! Weer eens wat anders dan mooi aangelegde wegen en verwende kinderen...
    Eet er maar goed des te meer kans heb ik om je er uit te lopen. Alhoewel ik hier ook teveel eet en te weinig doe. Gisteren heb ik voor het eerst sinds een week weer hardgelopen. Het ging wel goed maar wel warm. Kan je daar ook nog wat trainen? Of is de weg te slecht en te gevaarlijk?
    Heel veel succes nog met bouwen, klussen en lesgeven. Veel plezier!!!
    Lieve groet,
    Henneke